dimecres, 14 de novembre del 2012

Algunas consideraciones en torno al sofware educativo en Educación Infantil. Santos Urbina

Aquest article m’ha ajudat a tenir present quins són els aspectes a considerar per saber si les qualitats dels materials informàtics s’ajusten i s’adeqüen a l’etapa corresponent. En primer lloc, segons el meu parer, l’adult és el protagonista en la intervenció en l’esmentada adequació. És a dir, un mestre o un pare i/o mare ha de saber triar, essent crític envers el producte per poder assabentar-se de quin tipus de material és i, si aquest, ajudarà a aconseguir els objectius plantejats i desitjats. Si més no, encara que el material sigui l’adient, si no sap adequar-se en la seva utilització, no es podrà considerar que ha estat positiu el seu ús, doncs és tan important com la fase d’escollir el material. Les qüestions serien: què he d’escollir i com ho farem servir. Fent referència a l’última pregunta, l’autor esmenta de la importància de contextualitzar els programes informàtics per a que suguin beneficiosos.

Aleshores, com a pares i futures mestres els hauríem de contemplar les diferents consideracions exposades i argumentades a l’article, per ésser coherent amb el procés d’ensenyament aprenentatge; perquè hem de saber si compleixen o no les condicions per ser educatius. Però, no podem deixar de banda que les indústries aprofiten un munt d’eslògans o frases com “aprender jugando”, per vendre els seus productes, sent un estratègia purament mercantil. Degut això, ens hem d’informar bé de tots aquells aspectes necessaris per saber fer una tria adient, i així ser coherents amb els nivells i ritmes d’aprenentatges. Com he esmentat anteriorment, crec que la lectura ens ajuda a aprendre que aspectes com el títol, el vocabulari, el punter, etc., són d’essencial importància per poder donar resposta a les necessitats i interessos dels infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada