divendres, 7 de desembre del 2012

El placer de usar las TIC en educación infantil

La lectura “El placer de usar las TIC en el aula de Infantil” de na Estívaliz Asore i Jesús Gil, m’ha provocat pensar en la diversitat d’aparells que podem emprar en el procés d’ensenyament aprenentatge amb els infants en etapes d’infantil. Crec que no havia arribat a ser capaç de donar sentit als determinats aparells dins l’aula i un cop he llegit l’article, he pensat en com els podria utilitzar de manera adequada. L’exemple que més m’ha agradat ha estat el emprar el buscador per cercar animals, triats pels infants, per imprimir les imatges i després posar-li el nom a cada animal. És una manera molt òptima doncs, partim de l’interès i afavorim la lectura i l’escritura. Altre exemple, ha estat la utilització del projector per poder visionar, de molt a prop, tot allò interessant (el poder emprar-lo com si fos un “microscopi” per poder observar i conèixer l’element i/o l’animal de manera exhaustiva) 

Trobo que és una lectura que ajuda a poder endinsar les TIC a l’escola, degut que provoca tenir present el ventall de possibilitats que ofereixen les noves tecnologies i de com podem emprar-les en etapes primerenques. Sembla que quan parlem de les TIC només ens referim a Internet, en canvi hi ha molts aparells digitals. La càmera digital, la impressora, el projector, etc., són clars exemples molt presents i utilitzats a la nostra vida diària, i semblen no tenir sentit dins les aules. Però, hem de ser conscients que als natius digitals els interessa, els motiva, els hi agrada el poder emprar-los i, a la vegada, fomenta l’autonomia, la creativitat i fa que l’alumne pugui ésser protagonista del seu procés d’aprenentatge. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada