dimarts, 16 d’octubre del 2012

Educación prohibida

Un cop el visionat del vídeo documental, Educación prohibida, puc esmentar que m’ha agradat molt degut que és de gran interès per la futura professió de mestre. Els diferents professionals de la matèria, ofereixen un punt de vista coherent amb una filosofia semblant a la que hem estudiat durant aquest anys de carrera, la qual estem a favor pel respecte i consideració que mostra cap els nens i nenes, així com pels companys de feina i professió. 

M’ha semblat molt realista, molt acord pel que fa a la nova era i a la nova societat. Doncs, fa menció al sistema educatiu actual com un sistema que “adiestra” als infants aconseguint homogeneïtat, en tots i a cadascú dels aspectes personals, socials i cognitius dels alumnes. I, això ja no és el que requereixen i necessiten els alumnes per poder fer front a les dificultats de la vida. Degut això, m’ha provocat la reiteració del pensament que l’escola s’ha quedat obsoleta, degut que els mestres no poden, no són capaços o no volen entendre que cada subjecte és singular, únic i irrepetible. Aleshores, i segons el meu parer, si no som capaços de contemplar les esmentades característiques, no estem acompanyant el procés d’ensenyament aprenentatge de manera respectuosa amb els éssers humans. 

Us convido a visionar-ho, perquè mereix la pena, perquè hi ha diferents pedagogs, investigadors, educadors, pediatres, etc., que expliquen i defensen un sistema educatiu que vol evitar la frustració i l’avorriment a les aules, i deixar de banda aquelles proves, anomenats exàmens, i aquells objectius que impedeixen observar i escoltar les necessitats reals dels infants, a la vegada que aposten i defensen el treball col·laboratiu i participatiu dels alumnes, per aconseguir la motivació i el gaudiment cap als aprenentatges de la vida.

Desitjo que us agradi tant com a mi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada